Snídaně jako nejdůležitější jídlo z celého dne

Hektická rána jsou součástí skoro každého z nás, jen málokdo má totiž takovou disciplínu, aby vstal po prvním zazvonění budíku. Většinou ho odkládáme až do poslední chvíle a s údivem zjistíme, že čas hraje proti nám. Začíná shon a my se pomalu ale jistě dostáváme pod velký tlak, zapomínáme na jídlo a odcházíme z domu hladoví. Na jídlo v takovém případě už nezbývá čas a vlastně ani chuť, díky nadbytku stresu se nám stáhne žaludek a my už v takovou chvíli nic nepozřeme.

 

ovesná kaše

V dnešní uspěchané době navíc míříme do postele často později, než bychom si přáli a tak se jen stěží ráno přinutíme vstát o něco dříve, abychom uspokojili svůj prázdný žaludek. Jenže začít den bez výživné snídaně není pro náš organismus vůbec dobré. Tělo totiž živiny po ránu skutečně potřebuje.

 

Snídaně je základ úspěšného dne

Věřte nebo ne, ale snídaně patří mezi nejdůležitější jídlo z celého dne a nasnídat bychom se měli ideálně do hodiny od probuzení. První jídlo dne do velké míry ovlivňuje, jakou budeme mít náladu, schopnost soustředění nebo náš metabolismus.

zdravá snídaně

I když v noci nevyvíjíme žádnou uvědomělou aktivitu, naše tělo neustále pracuje a spotřebovává energii. Během noci tak tělo spotřebuje všechny živiny z večeře a ráno už nemá z čeho brát. Živiny je tělu tedy potřeba opět doplnit.

 

Snídaně pomáhá nastartovat náš organismus. Pokud po ránu tělu nedodáme dostatek živin, přepne do úsporného režimu. V takovém případě se nám nevyhne únava a hlad. Velmi snadno pak můžeme sáhnout po nevhodném jídle, abychom náš žaludek rychle uspokojili. Zpomalený metabolismus ale zapříčiní snadnější ukládání tuku do rizikových partií.

 

Bezlepkové obiloviny, čerstvá zelenina a ovoce, mléčné výrobky, vysokoprocentní šunka…to jsou potraviny, které jsou k snídani ideální volbou. Díky vyvážené snídani se vám tak chutě na sladké vyhnou jednou provždy.